ÜNİVERSİTEYE KAYIT NASIL OLUNUR?

öss sınav sonucu açıklandı ve kazandınız?peki nasıl kayıt olacam diye düşünüyorsanız yapmanız gerekenleri özetleyeceğim.
Öncelikle kağıdınızda yazan kayıt tarihine bakınız.Size ayrılan kayıt zamanı o gündür.Kaçırırsanız kayıt olamam diye üzülmeyin.Çünkü sonra unutanlar için 1 gün belirlenmekte.
Kayıt tarihi geldi ve kayıt olmaya gidiyoruz.
Eğer yaşınız 18 den küçük ise velinizin gelmesine gerek yoktur.Çünkü ben de 18 den küçüktüm kayda giderken:)
Ha bir de giderken yanınıza nüfuz çüzdanınızı,öss kazandı belgenizi,lise diplomanızı almayı unutmayın.bu 3 ü olmadan kaydınız yapılamaz.Tabi ki vesikalık resimler olmadan olmaz.
diğer kısımlar sürü halinde olacaktır.Siz hiçbir zorluk çekmeyeceksiniz.
Önce harç çıkıp çıkmadığına bakıyorsunuz.(harç kredisi)Hani tercih formunda "istiyorum" diye işaretlemiştiniz.Hatırlamıyorsanız üzülmeyin.İşaretlemişsinizdir büyük ihtimalle.İşte harçın çıkıp çıkmadığına bakıyorsunuz.%90 çıkar.1 yıllık için cuzi bir miktar 2 yıl önce 68 di.Daha sonra dekont ile sizin masanıza gidiyor kaydınızı tamamlıyorsunuz.Ve öğrenci kimliğinizi alarak resmen üniversiteli oluyorsunuz:)
burs.blogcu.com tarafından yazılmıştır.
etiketler:üniversiteye kayıt işlemleri,nasıl kayıt olacam?

11 yorum:

Adsız dedi ki...

slm yaklaşık 3 gündür yayınlanan yazıları takip ediyorum..kafama takılan bazı şeyler war;tercih formumuzda harç kredisi istiyorum vb diye bi bölüm yoktu..bu yıl yurt burs başvuruları internetten yapılacak diye bas bas bağrılıo..yani yerleştiğimiz kesinleşince harç kredisi burs yurt işlemlerini netten yapıcaz di mi?tercih formunda 24 tercih hakkından başka bir şey yoktu çünküü..yardımcı olursanız sewinirim..

Adsız dedi ki...

yani evet sen doğru biliyorsun ...tercih formunda harç kredisi istiyorum diye bir bölüm yok zaten.harç kredisi için başvurular 16_24 ağustos tarihleri arasında yurtkur.osym.gov.tr adresinden yapılıyor....yardımcı olduysam eğer sevindim...

Adsız dedi ki...

slm yurtlara kayıtta istenen belgeler nelerdir?her tarafta farklı sonuc cıkıyor karsıma.saglık raporu ve sabıka kaydı gerekiyor mu?

Adsız dedi ki...

slm millet depresyona giricem duyduguma gore tum uniler ogrencilerine kayit için dosya yolluyorlarmiş ben erciyes tıpı kazandim ama sewincimi yasayamadim kuruntularimdan dolayi her nekadar arkadasım sakin ol herkes yollamaz orada dosya doldurturlar dediyse de ben hala inat edip sinirleniyorum kendimce. bu arada erciyes üniversitesinin okul sitesini yeterince ayrintili bulmadim benim gibi merakli ogrenciye herseyi yazmalilar yetersiz bir site ayrica okulun istedigi ozel belgeler ne acilen bulmam lazim lutfen yardim edin beni cook sewindirirsizin simdiden tesekkürler

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ya ben çıldırcam bu harcın nasıl çıkıp çıkmadıgına bakılıyo ayrıca yurt kur ne zmn açıklayacak yurt çıkıp ççıkmadıgına çıldıracagım artık yaaa bi çözüm bulunsun bizeee

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ya ben çıldırcam bu harcın nasıl çıkıp çıkmadıgına bakılıyo ayrıca yurt kur ne zmn açıklayacak yurt çıkıp ççıkmadıgına çıldıracagım artık yaaa bi çözüm bulunsun bizeee

optimistic dedi ki...

Mrb ben bozok üniversitesi işletme meslek yüksek okulunu kazandım.Bu sene eve kağıt gelmeyecek ve sitesinde kesin kayıt tarihleri 3-10 eylül yazıyor.Ben hangi gün gideceğim?Birde nüfus cüzdanının onaylı örneği diyor,bu onay nerden olacak?Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

slm arkadaşım nüfusun örneği şu demek gdiyosun muhtarlığa ben nüfus cüzdanımın suretini istiyorum diyosun o sana gerekli açıklamayı yapar zaten yada nüfus cüzdanının fotokopisini çektir nüfus müdürlüğüne git orda onaylat ok.hadi kolay gelsin.ya bişiy sorucam yurt için gerekli belgeler neler ve ne zaman açıklanacak?bi fikrin varsa yardımcı olurmusun?

Adsız dedi ki...

YA BUNLARI ANLADIKTA YURT İÇİN HANGI BELGELER LAZIM ONU DA BI ACIKLASANIZ COK MAKBULE GECER by..

Adsız dedi ki...

ha birde şeyi sorcam bu hanı ikametgahları sımdı yaptırcam tarıh te bi sorun çıkarmı acebaa.

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar yurt çıkıp çıkmadıgını okulunuza kayıt için gittiginizde yurdun kapısında asılan listeden bulacakmıssınız bana yurt görevlılerı öyle söyledi yurt için gerekli belgeler saglık raporu yada sabıka kaydı gerklimi ben hiçbir yerde bi bilgiye rastlamadım