ÜNİVERSİTEYE KAYIT İÇİN GEREKEN BELGELER?

Üniversiteye Kayıt İçin Gereken Belgeler Nelerdir?


1 ) Adayın ÖSYS Sonuç Belgesi

2 ) Adayın mezun olduğu okuldan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi (Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.) Aday 0,8 katsayısından veya ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alan/kol/bölümü diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alan/kol/bölümden mezun olduğunu gösterir resmi belge (Mesleki ve teknik eğitim merkezi "METEM" mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
3 ) Nüfus cüzdanının onaylı örneği.
4 ) İkametgâhı ile ilgili beyanı.
5 ) 1982 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için askerlik şubelerinden alınacak Askerlik Durum Belgesi (1983-1984-1985 ve daha sonraki yıllarda doğmuş erkek adaylardan bu belge istenmeyecektir.)
6 ) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, başı açık, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.)
7 ) Katkı payının ödenmesi ile ilgili belge
8 ) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgeler

Yükseköğretim öğrencileri, kılık kıyafet ile ilgili olarak yüksek yargı organları tarafından verilmiş kararlarla oluşmuş bulunan hukuki mevzuata uymak zorundadırlar.

Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

Anadolu Üniversitesi Merkezi Açıköğretim Programlarını kazanan adayların, kayıt işlemleri ve kayıt tarihi için Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne başvurmaları gerekmektedir.

Kazanan adayları gösteren fotoğraflı sınav sonuç listeleri adayların yerleştirildikleri yükseköğretim programlarının bağlı olduğu üniversite rektörlüklerine gönderilecektir.


etiketler:üniversiteye kayıt,kayıt için ne gerekir,kayıt belgeleri,kayıt bilgileri,nasıl kayıt olurum

29 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ben özge kayıt için en önemli belge diplomamız ya benim diplomamın çerçeve dışında kalan azıcık beyaz yeri olur ya orası biraz hasar gördü ama bilgilerde imzalarda ve mühürlerde hiç bir zarar yok sizce bir sorun olur mu yardımcı olursanız sevinirim yani sadece boş çerçeve dışındaki beyaz yerde küçük bir yırtık lütfen yardım edin

. dedi ki...

zaten kayıt kalabalığı içinde o kadar ayrıntılı incelemezler :) mühür de,imzalarda,yazılarda çizilme değişme silinme yoksa hiçbirşey olmaz

Adsız dedi ki...

ya ben bir lisenin son sınıfında 2 dersten takıntılıyım üniversiteyi kazanırsam ne gibi sorun olur

Adsız dedi ki...

ya ben katkı paytının ne oldugunu bilmiyorum o belge dışında hepsi tam olsa sadece o yanımda olmasa üniversteye kaydım yapılmaz mı?

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar hayırlı olsun tercih sonuçları açıklandı.Hepimize geçmiş olsun bir sorum var.Geçen sene birşey çıkartmışlardı asıl kayıtlardan 1 hafta önce internettende kayıt yaptırmamız gerekti bu hala varmı bilen varsa bana tarihlerini verebilirmi acaba??Şimdiden tşk ederimm...

Adsız dedi ki...

SAyın burs blogcu iki gündür hiç bir sorumuza yanıt vermiyorsun bizi bilgilendirmeye devam edersen seviniriz özge

Adsız dedi ki...

Adayın ÖSYS Sonuç Belgesi
bu yazıcı çıktısı mı yoksa eve kağıt mı gelecek

Adsız dedi ki...

mrb arkadaşlar aranızda boluyu kazanan war mı?ben merve

Adsız dedi ki...

mrb ben merwe arkadaşlar aranızda boluyu kazanan war mı?

Adsız dedi ki...

Meerhaba ben özge ya kıdemli hecettepeli yada sayın burs blokçu duy sesimi üniversite bize herhangi bir dosya yolluyormu yani öğrenci bilgi formunu yolluyor mu umarım artık bu cevap bulur yani lütfennn

Adsız dedi ki...

ya blogcu kardeş cvp yazsan nasıl mutlu olacaz acep ösys sonuç belgeleri gelecek mi ünivin kayıt için istediklerinin arasında ösys sonuç belgeside var napcez bu arada ben özlem trabzonu kazanan vamı??*

Adsız dedi ki...

ben unıversıteyı kazandım 2 senelık ne gıbı belgeler gereklı okulun ıstedıgı belgeler ne zaman yayınlanacak merak edıyorum

Adsız dedi ki...

merhabalar ben feyza üniversite kaydı için gerekli olan sonuç belgesi bize gönderilicek mi bence gönderilmiycek ama yoksa internette gördüğümüz o sayfa mı ayrıca marmarayı kazanan var mı

feyza dedi ki...

merhabalar ben feyza üniversite kaydı için gerekli olan sonuç belgesi bize gönderilicek mi bence gönderilmiycek ama yoksa internette gördüğümüz o sayfa mı ayrıca marmarayı kazanan var mı

Adsız dedi ki...

meraba ya benim öss sonuç kağıdım geldi ama kağıdın bibölümü biraz yırtıldı bu acaba kayıt yaparken sorun olurmu

Adsız dedi ki...

slm aranızda burs ve yurt ne zaman açıklanacak bileniniz var mı?

Adsız dedi ki...

mrb ben umut. sınav sonuc belgesi kayıtta lazım degil yerleştirme belgesi gerekliydi fakat bu sene onu gondermicekler onun yerine herkes internetten kendi cıktısını alıcak... bazı universiteler kayıt için bazı ozel belgeler istitor mesela sabıka kaydı gibi marmara uni için ek olarak getirlcek belgeleri bilen varmı? ewet bende marmarayı kazandım feyzaa...

Adsız dedi ki...

katkı payı ile ilgili bilgisi olan var mı en son ne zman yatırılıck mesela..feyza ben de marmaradayım

Adsız dedi ki...

mrb ben umut... su kayıt işi artık cok gerio beni:S sınav,yerleştirme kayıt belge üfff hiçbirini duymak istemiorum artık:S 5 eylulde gecsinde 1 ay dinleylm kafamızı.. marmara makina muh ben. sen nerdesin?

Adsız dedi ki...

slm ben murat herkese hayırlı olsun...
Merve bende bolu'yu kazandım senin bölümün ne ???

Adsız dedi ki...

slm ben burcu,
kafama takılan soru su benim öss sonuc belgemi ben önemsiz diye yırtmıstım su hani aldıgımız puanı gösteren iki parca halinde bantlasam sorun olur mu?bide ünve internetten kayıt nezaman ve nasıl oluyor bunları ögrenmek istiyorum.son olarakta ya yurta basvuruken biz burs ve kredileride istedik demi ayrı bi işlem gerekmiyodu..
tesekkürler..

Adsız dedi ki...

mrb arkadaşlar ben sırdaş
bazı universiteler kayıt için bazı ozel belgeler istitor mesela sabıka kaydı gibi marmara uni için ek olarak getirlcek belgeleri bilen varmı? bilen varsa bizide bilgilenirsin bende marmarayı kazandım feyzaa...

Adsız dedi ki...

üffffffffffffffff lütfen bu saçmalığa bir son werin mantıklı sorular sorun :D

Adsız dedi ki...

slm ben caner yıldızı kazandım. Demişsiniz internetten çıktısını alın diye "aslı ve 3 fotokopisi diye" ibare var orda netten aldığın çıktı nasıl aslı olabilir ki eve gelen puan kağıdını istiyolar bence

Adsız dedi ki...

mrb ben umut!! yerleştirme belgesi gonderiolardı eskiden; bu sene gondermiolar hatta bu yusden yerleştirmede kullanılan kagıtların ucretini ogrencilerden tahsis ettkleri için kayıtta bu sene daha az ucret alındı..onun yerine herkes kendi cıktısını alıcak denmişti.. ek belgeler hakkında bilgi verebilecek kimse yoqmu:((

Adsız dedi ki...

selam arkadaşlar ben ruken uludağ üniversitesini kazandım ama hala ösys sonuç belgem gelmedi...gelirmii diee bekioorrum ama iyicee stres oldum size böyle bişey geldimi yoksa internettee çıkan belgenin çıktısınımı götürrcez:Syardımm edinn lüüttfeenn

Adsız dedi ki...

mrb ben umut.. marmara kayıt işlemleri bu sitede mevcut http://duyuru.marmara.edu.tr/24 ;

Adsız dedi ki...

slm.arkadaşlar yurt kaydı için hangi evraklar gerekli????

Adsız dedi ki...

ruken ruken rukenn duyyy benii bende uludağ kazandım ve bende senle aynı konumdaydım ama bugün bi arkadaşım osys belgelerinin kazandığımız okula gitceğni söledi ben yasemin buarada