YURTLAR-BURSLAR VE KREDİLER NASIL ALINIR NASIL VERİLİR

Tercihlerinin sonuçlarını bekleyen arkadaşlar...
Altdaki yazıyı okumanın yanında burs aramaya şimdiden başlasanız iyi yapmış olacaksınız.Çünkü kayıt yapmak için gittiğiniz de çok kısa zamanınız olacak.Ve tam da burs zamanı olacak...Burslar için burs.blogcu.com adresini ziyaret etmenizi tavsiye ederim...
Burs hakkında sorulan soruları kısaca değineyim istedim...

önce herkesin sorduğu şu soruya cevap vereyim..."Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından sağlanan burs, kredi, katkı kredisi ve yurt başvurularını 16-24 Ağustos 2007 tarihleri arasında https://yurtkur.osym.gov.tr internet adresinden yapabilirsiniz."

1)Burs nedir?
- İş adamlarının,vakıflar aracılığı ile verdikleri öğrencilere paradır.Eğitim yardımıdır.Hayır meselesi.
2)Öğrenim kredisi nedir?
- her ayın 7 si deyince öğrencilerin bayramı olan-bazılarına geri ödemesiz bazılarına borç olarak DEvlet(kyk) tarafından verilen,bu yıl 150 YTL olan paradır.(geri ödemesiz olanın adı=başbakanlık bursu)
3)Burslara nasıl başvururum?
-3-5 tane burs yeri internet üzerinden kabul etmekte.Geçen yıl 20 burs için 20.000 kişiden fazla başvuru olmuştu(bakınız asım kocabıyık bursu :)))internetten kabul etmeyenlere ise vakıf nerede ise orada başvuruları yapacaksınız.Örnek: çağdaş yaşam internetten,yaşar vakfı direkt,istanbul büyükşehir belediyesi internetten. .Vakıfların adresleri ve bazılarının telefon numaraları sitemizde mevcut.
4)Başvular için ayakkabı mı eskitmem gerekiyor?
- Şart değil telefon teknolojisi ve www.ttrehber.gov.tr/ var.Gitmeden önce "alo para veriyor musunuz?Ben şurda okuyorum vs..Deyiniz.
5)Herşey tamam da yurt yok
-Kyk devlet yurdu demek.İlk kez kazananların başvuruları tercihlerden sonra kyk.gov.tr adresinden yapılacaktır.Özel yurtlar da mevcut.Bu 2 linkten bakınız özel yurtlara.

ÖZEL YÜKSEK ÖĞRENİM ÖĞRENCİ YURTLARININ İLLERE GÖRE ADRES LİSTESİ

İL İL KYK YURTLARININ ADRESİ VE TELEFON NUMARASI

6)Üniversite fem in evleri var.Kalan arkadaşalar var.Çok konforlu rahat,doğalgazlı,burs veriyorlarmış.2 kişi bazen tek kişilik odada.Beyin yıkıyor filan diyorlar.Yalan,Çok samimi arkadaşlarım kalıyor.Çok memnunlar.Fatura,su parası,aidat derdi olmadan evde kalmak isteyenlere duyurulur. İstanbul da ev kiralarının 800 YTL olduğunu düşünürsek tavsiye ederim...
BURS YERLERİ İÇİN BURS.BLOGCU.COM

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ya beyin yıkama olayı bence saçmalık. hiç gitmedim femin yurtlarına ama arkadaşım war bence tamamen abartıolar. ben de felsefe bölümünü kazandım ateist olursun diolar.. insanın içinde varsa felsefe okumadan da ateist olur femin yurtlarına gitmeden de değişik yollara başvurur. hangi devirdeyiz allah aşkına...

ömer dedi ki...

ya sacmalık beyin boyama filan bende femin yurdunda kalacam insallah Allah izin verirse arkadaslar ole bişi yok yane korkmayın ya iste adamlar hayır yapınca suc oluo ne gusel iste kişi bası en fasla 150 ytl ev parası wermek warken atıolar camuru nese sakın inanmayın erzincandan saygılarla

reyhan dedi ki...

ya arkadaslar ben yurt basvurusu yaptım ancak bize sonuclar nasıl bildirilecek ya?herhengi bir e-posta adresi de wermedik...
beni bu konuda aydınlatırsanız sewinirim simdiden tesekkür ederim

Adsız dedi ki...

REYHAN SONUÇLAR AYIN 3ÜNDE İNTERNETTE YAYINLANCAKMIŞ BUGÜN YURTKURU ARADIM ÖYLE DEDİLER... NE KADAR DOĞRU BİLEMEM. BU ARADA TÜM MÜSLÜMAN ALEMİNİN KANDİLİ MÜBAREK OLSUN..