ÖSSYİ KAZANANLAR!!! İÇİN ÜNİVERSİTE REHBERİ!!!!

öss yerleştirme sonuçlarını bekleyen sayın összede arkadaşlar.Sizler için küçük bir döküman hazırladım.Üniversiteyi kazandıktan sonrası neler yapılacak,neler yapılmalı diye,neler yapılmamalı...

önce herkesin sorduğu şu soruya cevap vereyim..."Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından sağlanan burs, kredi, katkı kredisi ve yurt başvurularını 16-24 Ağustos 2007 tarihleri arasında https://yurtkur.osym.gov.tr internet adresinden yapabilirsiniz."

1)Bu yıl Öss tercih sonuçları postalanmayacak.O yüzden belge gelmesi beklemeyin.Üniversitelere kayıttan önce resimler ile birlikte bütün bilgileriniz gidecektir .Her ihtimale karşı internetten çıktınız yanınızda olsun.

2)Eğer kyk yurtlarından biri çıktı ise internetten başvuru yapacaksınız.(kyk yurtlarını asla tavsiye etmiyorum.küçücük odalarda 8 kişi ve yemek vs kendi paranızla yiyorsunuz.1 aylık yemek masrafı 300 YTL.Paranız yoksa aç kalıyorsunuz. Ve okul başlarında ne kredi gelir ne de burs.Evden ne geldi ise o.) Bu arada krediler ocak 2008 den itibaren yatacak.

3)Her üniversitenin ve bölümün kayıt tarihleri farklı farklıdır.Özellikle İstanbul Üniversitesi Avcılarda yapılıyor.18 yaşından küçük olsanız bile kaydı tek başınıza yapabiliyorsunuz.Veli gerekmiyor.Kayıt için gerekli belgelerin en önemlileri-Lise Diploması- .Üniversitenizin internet adresinden neler gerekiyor diye bakınız.

4)İlk kayıt sırasında Harç Kredisi çıktı ise Bu yıl ne kadar bilmiyorum 2 dönem için kayıt olurken 100 YTL civarı para verip öyle kayıt oluyorsunuz.Genelde harç kredisi çıkar.

5)Kayıt olduktan sonra biryere kaçmayın.İnternetten ve tabana kuvvet burs arayın.eylül demek burs zamanı demek.Ve ilk yıl bulamazsanız 2. sınıfta burs murs vermiyorlar. Ve burs için gideceğiniz zaman yanınızda;5 ikametgah il muh. ,5 baba maaş bodrosu,Anne çalışmıyor belgesi,Anne çalışıyorsa Anne maaş bodrosu,Nufus kayıt Örneği,Kardeş Öğrenci belgesi....Bunları giderken kendi memleketinizde çıkartmasanız sefil kalırsınız...

6)Ders kitabı konusu vs..Okul açılır açılmaz Üst sınıflardan ders notları arayınız.Kısa bir zaman sonra bitecektir notlar.Ve babanızın çift maaşını :) notlara vermeyin.Notlar değişmez...

SORULARINIZI BU BAŞLIĞA YORUM YAZARAK SORABİLİRSİNİZ.Yorum yazarken sallama veya doğru veya gıcıklık olsun diye arkadaşınızın ismini veya alex ,rüştü vs.Yazabilirsiniz.Ama bir isim yazınız...

40 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ben nazlı,
devlet yurdu kotu demıssınız,yerlestırme sonucumu beklıyorum. kazanırsam yurt ısını ne yapmalıyım baska ne gıbı secenekler war?

. dedi ki...

Eğer yurt düşünüyorsanız birçok özel yurt mevcut.Siyasi düşünce,dini düşünce konusuna fazla takılmayın bence.Hiçbiryere bağlı olmayan yurtlar 300-400 den aşağı değilken, belli kesimin yurtları 100-150 arasında ve yemek çeşidinden daha zengin olmakta.

Adsız dedi ki...

merhaba ben elif,
ben şu burs konusu hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorum. mesela nerelere başvurabiliriz.ben internetten bi kaç vakıfın burs verme şartlarına baktım. hepsinde başka bi yerden burs almıyo olma koşulu var. sadece bi yerdemmi burs alabiliyoruz? şimdiden tşk ii gunler...

. dedi ki...

Elif
Burs için burs.blogcu.com sitesine bi göz at.
Başka yerden burs almama konusu ise;Bütün vakıflarda öyle koşul vardır.Yakalanmadığın taktirde 20 yerden de alabilirsin(13 yerden alan öğrenci,sahte belgeler ile 11 yerden alan pazarcıyı duydum)ben 2-3 yerden alıyorum

gamze03 dedi ki...

slm ben gamze bende arkadaslarım gibi yerleştirme sonuçlarını bekliyorum. cıkarsa devlet yurdunda kalmayı düşünüyorum cıkmazsa sizce nasıl bi yurtta kalmalıyım?birde burs konusu var birden fazla yerden sahte belgeyle burs almak ne kadar dogru?yakalanırsak ne olur?sagolun i günler

. dedi ki...

gamze kural olarak öyle ama öğrencisin sonuçta 1 bursla olmuyor.Yetmiyor.Ne olacak aç mı kalasın.
Yakalanırsan en fazla yapacakları bursunu kesmek.Bazı burs yerleri geri alırız filan diyor.Ama şimdiye kadar kesilen gördüm ama geri alınan hiç görmedim.
En fazla bursu keserler.Aldığın kadarı kar kalır

mehmetbastatar dedi ki...

selam
Bende arkadaşlar gibi sonuçları bekliyorum.ben kredi ve yurtların kayıtlarının basladığını duydum.artık ne kadar doğru bilmiyorum.kesin olarak ne zaman baslıyor yurt kayıtları simdiden tesekkurler.

Unknown dedi ki...

selam
bursu felan herseyi anladim ama benim lise diplomam kayboldu okula gidiyorum yenisini cikartmiyoruz diyorlar onun yerine beni hic tatmin etmeyen bir kagit veriyorlar sizce bu kagit unuversiteye kayıt sırasinda bir arizalik yapar mi???yapar sa ben bittim..ayrica lise diplomasi gercekten tekrar cikmiyor mu??lütfen yardim

Unknown dedi ki...

selam
bursu felan herseyi anladim ama benim lise diplomam kayboldu okula gidiyorum yenisini cikartmiyoruz diyorlar onun yerine beni hic tatmin etmeyen bir kagit veriyorlar sizce bu kagit unuversiteye kayıt sırasinda bir arizalik yapar mi???yapar sa ben bittim..ayrica lise diplomasi gercekten tekrar cikmiyor mu??lütfen yardim

Unknown dedi ki...

selam
bursu felan herseyi anladim ama benim lise diplomam kayboldu okula gidiyorum yenisini cikartmiyoruz diyorlar onun yerine beni hic tatmin etmeyen bir kagit veriyorlar sizce bu kagit unuversiteye kayıt sırasinda bir arizalik yapar mi???yapar sa ben bittim..ayrica lise diplomasi gercekten tekrar cikmiyor mu??lütfen yardim

Adsız dedi ki...

şimdi hangi yurtlarda siyasi görüş olur acaba bende takılmak istemiyorum böle şeylere nasıl yurtları tavsiye eedersinizz

Adsız dedi ki...

slm ben ilknur bende összedelerden ne zaman açıklanıcaksa açıklansın burda meraktan göbegimiz catladı artık açıklayın

. dedi ki...

siyasi görüşü olmayan doğru dürüst yurt yok desem :))

mevlüt dedi ki...

merhabalar.ek yerleştirmelernezaman yapılır.herhangi bir tarih var mı belirlenmiş?teşekkur ederim

mevlüt dedi ki...

ek yerleştirmeler tahminen hangi tarihler arasında yapılır?teşekkur ederim...

Adsız dedi ki...

mrhba ben serhat,bişey sormak istyrm.burs alana kredi verilmiyor deniyor.ösym den yapılan burs başvurusu başbakanlık bursu mu?yani aynı anda ikisini alamıyrz anladığım kadarıyla.peki başvururken hepsini mi işaretliycem yani kredi veya bura almak istiyrm kutucuğunu mu işaretliycem?yardımcı olursanız sevinirim.teşşkrler.

Adsız dedi ki...

2007 oss taban puanlarını yayınlıcaz dedınız hanı nerde.ben kutahya ebelık kazanmısım say1 puanm 308 kacıncı gırdım acaba?sımdıden tesekukurler........(izmirden nazlı)

Adsız dedi ki...

Merhaba ben şunu sormak istiyorum ben hacettepe sınıf öğretmenliğini kazandım ve üniversitenin kayıt için gerekli olan belgeler için yapmış olduğu açıklamada bir dosya ve bilgi formundan bahsediliyor ama ikiside internet sitesinde yer almıyor bana onları posta yoluyla mı ulaştıracaklar bilgilendirirseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

Merhaba benim hacettepe üniversitesi sınıf öğrt. oldu ama kayıt için gereklibelgelerde bir dosy ve öğrenci bilgi formundan bahsediliyor ancak sitesinde yok bunlar adresime mi postalanecak cevaplarsanız sevinirim

Adsız dedi ki...

SElam ben özge bundan önceki iki yorumuda ben yazdım ama herhangi bir cevap alamadım yardımcı olursanız sevinirim yada hacettepeyi kazanan arkadaşlar sizlerlede bilgi alışverişi yapabiliriz lütfen yardımcı olun

Adsız dedi ki...

hacettepeyi kazandım ben de.gerekli belgeleri www.hacettepe.edu.tr adresinden öğrendim

Adsız dedi ki...

slm ben fatoş; ya BU YURT İÇİN GEREKLİ BELGELER NELER ONU ÖĞRENMEK İSTİYORUM

Adsız dedi ki...

diyelimki yurtkur için başvuru yaptım ama sonradan vazgeçtim yurda gimek istemiyorum fakat kayıtyım yurtkura neolcak gitmesem bişi olurmu gitmekte zorunlumuyum

Adsız dedi ki...

slm ben tuğçe öss tercih çıkışımı almadım benim karşıma bi zorluk çıkarır mı

Adsız dedi ki...

slms arkadslar ben ea 2 330 ile 9eylül iktisat kazandım war mı izmire yolculuk arkads olmak isterim ok msnim olumune_ultraaslan6637@hotmail.com

s_will dedi ki...

ben ara sınıf ogrencısıyım yurt basvurusu yaptım kyk ya ama sonucunu hala ogrenemedım ustelık kayıt ıcın gereklı belgeler nedır bılmıorum yardımcı olurmusunuz ltfn

s_will dedi ki...

hacetepey� kazana arkadas ben hacettepde okuorum evt o b�lg� formunu un� asana postayla yoll�yacak buyuk b� zarf gelcek �c�nde o b�lg� formu var onu dolduracaks�n yaln�z b�r�de bana yard�m ets�n yurt basvuru sonucumu nerden ogrenecem ltfn

Adsız dedi ki...

bana yardımcı olu8r musunuz?bu yurtların hepsı mı kotu ? bu bursları nasıl alcagımıda anlamadım pelın

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR YUKARDA YASAL OLMAYAN BAZI ŞEYLER OKUDUM. BURSLAR HAKKINDA. NOOLCAK AÇMI KALCAZ FALAN LAFLARI WAR.. YAKALANMA RİSKİ WAR DİMİ ONA BUNA UYUP DA ELİNİZDEKİNİ DE KAYBETMEYİN BENCE. 1 YERDEN ALIN SAĞLAM OLSUN BAZILARINDAQ ŞANS WARDIR YAKALANMAMIŞTIR SİZİN YAKALANMIYCAĞNIZ NERDEN BELLİ? VE ŞU YURTLAR HAKKINDA.. HERKES KAFASINA GÖRE ONU KÖTÜLÜYO BUNU KÖTÜLÜYO.. ÇOĞUNLUK DA DEVLET YURTLARINI KÖTÜLÜYO NAPICAZ PEKİ BEN SAKARYAYI KAZANDIM ÖZEL YURTLARA BAKIORUM AYDA 200 MİLYON DEVLET YURDU AYDA 66 MİLYON ÖZELDE SADECE SABAH KAHVALTISI WAR DEVLETTE 24 SAAT HEM DE HAFTA SONLARI BİLE. TAMAM ODALAR KALABALIK AMA MADDİ YÖNDEN SÜPER. DİCEĞİM HEMEN ONA BUNA KANMAYIN GİDİN İYİCE ARAŞTIRIN SONUÇTA SİZİN HAYATINIZ..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben sakarya üni. okuyorum 2. sınıfa geçtim istanbulda ikamet ediyorum ve 2. öğretim öğrencisiyim bana burs verebilecek kurumlar konusunda yardımcı olursanız sevinirim burssuz okumak gerçekten zor ilk sene çok zorlandım

Adsız dedi ki...

slmlar ben özlem,
benim kayıt kabul dosyam hala gelmedı ne yapmalıyım?

Adsız dedi ki...

özlem üniversiteyi aradın mı? sana sadece onlar yardım edebilir bu konuda. bak bakalım sadece sana mı gelmemiş.. biliosun kargoyla yolluolar belki orda bi sorun wardır. peşini bırakma gerekli tüm bilgiler onda..

Adsız dedi ki...

özlem üniversiteyi aradın mı? sana sadece onlar yardım edebilir bu konuda. bak bakalım sadece sana mı gelmemiş.. biliosun kargoyla yolluolar belki orda bi sorun wardır. peşini bırakma gerekli tüm bilgiler onda..

Adsız dedi ki...

hacetepede okuyan arkadaş teşekkür ederim bilgilendirdiğin için yurtkurun sitesinden yada osymden öğrenebilirsin ama daha herhangi bir açıklama yok ara sınıflar içinde sağol iyi akşamlar

Adsız dedi ki...

aga be şu yurt fiyatlarının listesı warmı acebaa. yaa birde ne ewrak lazım bu yurt lara kayıt için nasın dalga bu .araB..

Adsız dedi ki...

merhaba
ben birşey sormak istiyorum.Bu başbakanlık bursuna başvurmak için ne gerekiyo.yana belgeler bide ne zaman oluyo????

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar ben nalan.ya yur için başvurumu yaptım da yerleşip yerleşmediğimi nasıl öğrenmeliyim

Adsız dedi ki...

selam arkadaşlar,ben yurt başvurumu internetten yaptım da,yerleşip yerleşmediğimi nasıl öğrenmeliyim

Adsız dedi ki...

yurtkur başvuru sonuçlarını bekleyen arkadaşlar
31 ağustos cuma günü kyk veya ösym nin internet adresinden öğrenebilirmişiz
hepimize hayırlı olsunn

Adsız dedi ki...

slmmm arkadaşlar bnde yurt sonuçlarını bekleyen zavallı bir insanım işkence ya gerçi tam olarak hangi belgeler gerekiyo bilmiyorum arkadaş kan tahlili fln yaptırıo ama baktım öyle şeyler yazmıyo resmini paranı diplomanı getir gibi basit şeyler.daha sonra kayıttamı istenicek?