ÖSS EK KONTEJANLAR NEDİR?NASIL BAŞVURULUR?

Bu yazı http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=7633 adresinden alınmıştır.

Bu yıl ÖSS adayları, sınava hazırlık süreci ve sorularla birlikte bir de belirsizliklerle boğuştu. İlk defa uygulanan sınav formatı, artan puan türü sayısı ve alınan puanların geçen yılın taban puanları ile anlamlı karşılaştırmalar yapılamamasının zorlukları ve belirsizlikleri de eklendi, ÖSS adaylarının stresine… Kuşkusuz bir sonraki yılın adayları çok daha net görebilecekler önlerini…

Nihayet yolun sonuna gelindi ve yerleştirme sonuçları açıklandı. Kimileri sevindi, kimileri üzüldü… Üniversite kayıt döneminin tamamlanması ile de yeni umutlar belirdi hüzünlü yüzlerde… 26 bin boş kontenjan oluşmuştu bu yıl… Bu rakam karşısında YÖK başkanı Prof. Dr. Teziç, gerekirse kontenjan sayısını indirmek yerine 3. ek yerleştirme bile yapabileceklerini açıkladı. Şahsen ben gerek kalacağını zannetmesem de YÖK önlemini şimdiden aldığının sinyallerini de veriyor…

Bir iki vakıf üniversitesi dışında diğer vakıf üniversiteleri kontenjanlarını dolduramadı. Öyle ki, vakıf üniversitelerinin toplamda 9 bin boş kontenjanı bulunuyor. KKTC üniversiteleri de vakıf üniversitelerinden pek geri değil. KKTC”de 8 boş kontenjan bulunuyor. Görülen o ki, ücretli üniversite okumak iyice lüks olmaya başladı. Devlet üniversitelerinin ise 7 bin boş kontenjanı bulunuyor. 2 bin de yurt dışındaki üniversitelerde boş kontenjan yer alıyor.

Boş kontenjanlar, programların merkezi yerleştirme sonucu tercih edilmemeleri, yerleşme gerçekleşmesine rağmen öğrencilerin kayıt yaptırmamaları ve Tercih Kılavuzu”nun yayımlanmasından sonra açılan bölümlerin kontenjanlarının toplamından oluşuyor.

Henüz Ek Yerleştirme Kılavuzu ÖSYM tarafından açıklanmadı. Adaylar, Ek Yerleştirme Kılavuzu”nu 25- 28 eylül tarihleri arasında ÖSYM Sınav Merkezi yöneticiliklerinden 3 YTL karşılığında alabilecek. Muhtemelen kılavuz, osym.gov.tr adresinden de bu tarihlerde yayımlanacak. Adayların Ek Yerleştirme Kılavuzu alabilecekleri ÖSYM Sınav Merkezi yöneticilikleri osym.gov.tr sitesinde de öğrenilebiliyor. Adaylar Tercih Formlarını başvuru merkezlerine yaparken de 2 YTL ödeyecek. Posta ile gönderilen Tercih Formları ise işleme alınmayacak.

2006 Ek Yerleştirmelerine müracaat edilebilmesi için, 2006 ÖSS sınavına girmiş olmak (sadece sınavsız geçiş tercihlerinde 2006 ÖSS”ye müracaat etmiş olmak da yeterlidir) ve 2006 genel yerleştirmelerinde açıköğretimin kontenjansız programları hariç, herhangi bir yükseköğretim programına yerleştirilmemiş olmak gerekiyor.

Adayların ilgili puan türündeki Y-ÖSS puanları, tercih etmek istedikleri yeni taban puanına eşit yada daha yüksek olmalıdır. Tablo- 3A”dan yapılacak önlisans programları için bu koşul aranmamaktadır. İster genel lise (tercih edeceği programın gerektirdiği puan türündeki puanı hesaplanmış ise), ister meslek lisesi mezunları olsun Tablo- 3A”dan önlisans tercihi yapabileceklerdir. Fakat genel lise mezunlarının, Tablo- 3A”da yerleşme önceliğinin ilgili meslek lisesi mezunlarının olduğunu, meslek lisesi mezunlarının da alanlarının devamı niteliğinde olmayan tercihlerinde orta öğretim başarı puanına göre değil, programın gerektirdiği 0,3 ile çarpılarak hesaplanmış Y- ÖSS puanlarına göre yerleştirileceklerini unutmamaları gerekiyor. Bu nedenle genel lise mezunlarının kontenjanı hiç dolmamış yada sınavsız geçişle dolmayıp Y- ÖSS puanı ile de öğrenci alan yükseköğretim programlarına yerleşme ihtimallerinin daha yüksek olacağını da gözlerinden kaçırmamaları gerekiyor.

Kuşkusuz yeni taban puanlarının ve yüzdelik dilimlerin, yeni sınav sistemine göre oluşmuş olması, ek yerleştirmelerde anlamlı tercih yapmayı biraz daha kolaylaştıracak. Fakat adayların tercih yapmadan önce 2006 ÖSS Ek Yerleştirme Kılavuzundaki, özellikle Tablo- 3A, Tablo- 3B ve Tablo- 4”ün girişlerinde yer alan açıklamaları dikkatlice okumalıdır. Bu açıklamalar tabloları yorumlama konusunda önemli ipuçları verecektir.

Ek yerleştirmelerde gözden kaçan bir konu da genel yerleştirme ile özel yetenek sınavıyla bir bölüme kesin kayıt yaptıran adayların da ek yerleştirme için tercih yapabilecekleri konusudur. Adaylar tercih etmeyi düşündükleri yükseköğretim programlarının gerektirdiği koşulları karşılamaları halinde tercihte bulunabilirler.

Son olarak değerli gençlerimize hayatta başarılı ve mutlu olmanın tek yolunun ÖSS olmadığını ve ek yerleştirmede de yerleşememeleri halinde, geride bıraktıkları yılı tecrübe olarak değerlendirmeleri, eksiklerini ve zayıf yönlerini fark ederek, bu eksiklikleri giderme önlemleri almaları halinde, kararlılıkla tekrar denediklerinde çok şeyi değiştirebileceklerini hatırlatmak isterim.

Başarılar dileklerimle üç şeyden asla vazgeçmeyin; SEVMEKTEN, GÜLÜMSEMEKTEN ve de HEDEFLERİNİZDEN...

Sevgiyle kalın...

107 yorum:

Adsız dedi ki...

Anlaşılan Bİze Ek Kontenjan Yolu Göründür....

Adsız dedi ki...

kaybeden arkadaşlar üzülmeyin....
seneye bilindiği gibi şansımız çooooook yüksek.

Adsız dedi ki...

ewet haklısın bize ikinci yerleştirme göründü oda belki kimse üzülmesin seneye herkes görecek öss mi yaman biz mi?

Adsız dedi ki...

össnin anasnı bellemek lazm dycem tek şey yöke helala olsun

Adsız dedi ki...

össnin allah belasını verssin hayatımızı 3 saat 15dkya sğdrdılar hayatmı lan bu soruyorum size

Adsız dedi ki...

ben seneye tekrar dniycem insllah olr ama burası türkiye öss bize tekrardan koymaz

Adsız dedi ki...

umarım bize tekrardan koymaz oss benm gbi kaybden arkadaşlar üzlmeyn seneye össye biz koyucaz

Adsız dedi ki...

Amaaaaann bence hiç ek yerleştirme diye boşuna hveslenmeyin çünkü şu anda da herkesin gözü ek yerleştirmede.biz bu türkiyede olduğumuz sürec ehayalperest olup çıkıcaz o kadar.gerisi boş...................

Adsız dedi ki...

BENDE ÖSSSE MADURUYUM BİZE ŞANS NE ZAMAN GÜLECEK İŞİMİZ YİNE UMUDA KALDI O AN VAR YA BİR YERE YERLEŞEMEDİNİZ İŞTE O ZAMAN MAHVOLDUM EK YERLEŞTİRMEYE KALDI UMUDUMUZ HİÇ ÜZÜLMEYELİM ÇÜNKÜ BİZ ÖSS MADURUYUZ

Adsız dedi ki...

arkadaşlar biz üzülmeyelim ösym üzülsün bizim gibileri kaybetti yazık;)))seneye gireriz artıkın cok calışalım ben bugün baslıyorum görsün o öss seneye yerleştirmesinde görürüm onu valla bıktık artık yaw ne bu sınav yok acıklancak yok yerleştin yok yerleşemedin hayat mı be 195 dk napalım yani yetmiyorrrrrrrr!sene kaybediyoruz hayeller bir sene geriye kayıyor neden???iyi puan alıyoruz yerleşemiyoruz kötü puan alıyoruz yerleşemiyoruz bende anlamadım ki.......boşverelim en iyisi bee;)))hayat devam ediyor öss de öyle...calışalım devammmmmmmmm bye bye

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ek yerleştirme için başvuru tarihleri ne zaman form almak için lütfen söyleyin

Adsız dedi ki...

Hayretle kaldım meslek lısesı mezunuyum bı yere gıremedım ben bole sısteme dıyecek bısey bulamıorm soktayım moralım 0 allah bıldıgı gıbı yapsın okul bırıncılerı yuksek puanlılar acıkta kalıyor anadolu teknık tekı 50-60 puanla gırıyor bole adaletmı olur ?? :s ınsanın hayatı bı anda kararıyor ya bıde ek kontenjanlara baswuracagız sımdı bakalım ondan ne cıkacak ek kontenjan tarıhı zamanı bu konuda bılgisi olan arkadaslar warsa yazsın cok sevınırm !

Adsız dedi ki...

arkadaslar ek yerleştirme ne zaman bilgi sahibi olan varsa bilgi verebilir mi simdiden tesekkür ederim.......

Adsız dedi ki...

ark ek terleştirme 25 eylülde başlıycak diye duydum bilginize

Adsız dedi ki...

bende öss mağduruyum malesef,özel yazmıştım o bile tutmadı.çok üzgünüm çokk kötüyümm.sonucu öğrendiğimden beri ağlıyorum çünkü bu asla beklemediğim bi sonuçtu ama hayırlısı napalım:(bu arada ek yerleştirmeleri soran arkadaş 25_28 eylal arasıymış başvurular.eğer bu seneye de dershaneye gidebilirsem sözele geçicem.neyse arkadaşlar inş.şu ek yerleştirmeler yüzümüzü güldürür...

Adsız dedi ki...

bende meslek mezunuyum ama malesef olmadı kahretsin ya normal liselileri anladıkda mesleklileri ne diye yerleştirmiyolar sanki çok fazla seçeneğimiz var da off bide kontenjan hakkında bilgisi olan varmı bu sene fazla yer kalırmı sizce

Adsız dedi ki...

yerleştirmeler 25-28 eylül arası belli olcakmış diye okumuştum tercihlerde ondan sonra başlayacakmış bence kazanamayan arkadaşlar şimdiden derse başlasın herkese başarılar........banada

Adsız dedi ki...

öss kazanamamıs arkdslr üzülmyn dmcm cnk bos blyrm öss hepimizin hayatına yön veren sey onuda blyrm ekranda beliren yazıyla btn umudumuzu kaybetmeyelim ek yerlestrme tk umudmz olsun o da olmazsa iste o zaman öss allah belanı versin

Adsız dedi ki...

ÖF YA HAYATIMIZI MAHVETTİ BU ÖSS HAYATIMZ 3 SAAT 15 DK.YE KALMIŞ TAMAM SENEYEDE GİRCZ AMA...NEYSE YA HAYIRLISI DEMEKTEN BAŞKA ÇARE YK

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu konu da bende yorum yapmak istiyorum yaa ii sayılacak bi puan aldım hala acıktayım tabi cok yüksek alıp acıkta kalanlarda var ama olmaki bu ne kadar yükselmiş puanlar deli oldum işin yoksa bi sene daha calışş ohh ne ala ben bıktım yaa 2. kez öss ye girecem kalbim nasıl dayanacak bilmiyorum:(:(

büşra dedi ki...

slm arkadaşlar bende öss mağduruyorum 22 tercihten 1 i bile tutmazmı ya 2 gündür toparlanmaya çalışıyorum olmuyor 25 28 tarihleri tek umudumuz acaba ci bilgisi olan varmı form bu tarihlerdemi okullardan alıncak allah herkese yardımcı olsun :(

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BENDE MESLEK LİSESİ MEZUNUYUM BU YIL KENDİ ALANIMINDAN EKLİ 311 PUAN ALDIM AMA GENDE AÇIKTAYIM ÇÜNKÜ BNİM ALANIMIN ÖĞRETMENLİKLERİ 350 DEN BAŞLIYOR BUNASIL ADALET BENDE ANLAMADIM LANET OLSUN YÖKE BENİM BU İKİNCİ GİRİŞİMDİ GENE UMUTLAR EK KONTEJENA KALDI UMARIM BURDAN BARİ YERLEŞİRİM

Adsız dedi ki...

bende cok kötü oldum benden düşükler yerleşmiş ben sırf eski mezun oldugum için acıkta kaldım...

Adsız dedi ki...

allaım yarabbim delirmek üzereyim ben nası kendime gelcem keşke son iki terciimi de doldursaydım arkadaşlar maalesef ben yabancı dil bölümym 600 kişilk boş kontenjanda acaba ii bişi kalmşmdr merak ediom

Adsız dedi ki...

herkes 2008 de az kişi girecek düşüncesi nedeniyle bu sene tercih yapmayanlar bile oldu.bu nedenle normalden daha fazla kişi bu sene girecek.Bu yalnış düşünce bizim gibi seneye mevzun olacakların önünü kapattı.

Adsız dedi ki...

aldıgım puanla kimler nerelere yerleşmiş yaa bu haksızlıkk yaa
ulusça öss hayır grev yapsap olmaz mı?

Adsız dedi ki...

la arkadaşlar bende bu oss maduryum cok kotuyum yaa bosverın bu ek kontejanları tekrar calısalım bu sene olcak ben ınanıyom hepınızı sevıyomm uzulmeyın haayat ossden ıbaret dııılll

Adsız dedi ki...

vallaaa yazık yaa 300 puanlaa ortada kaldımm nolcakk bu halımız bılmıyorumm türkiyede issizlerle , sözlecılerın çektıklerını kımseler cekmedııı... hayırlsıı seneyee...

Adsız dedi ki...

artık bişey demiyorum yaa..bu 2.yılımdı..azımsanacak bi puan diildi ama olmadı işte..düşünsenize tüm gelecegimiz 3saat 15 dk ya bağli...hoş bu ülkede eğitim sistemimiz bukadar çarpıkken buna şaşırmamak lazım ama...
neyse 2.tercihlere bakıcaz artık..2gündür çıldırcam yaa..herkesin allah yardımcısı olsun valla!!!

Adsız dedi ki...

BU OSS NIN ALLAH BELASINI VERSIN

Adsız dedi ki...

bu ne abi ya bu yıl resmen ögrenciler güme gitti ösym iyi calısmamıs bu tercih sonuclarının da dogru oldugundan süphem var bi puanlar yanlıs hesaplanır ne yaptıkları belli degil. ben böyle sınav sisteminin içine işte anlayın gari neyse bi daha calıscaz artık morali yüksek tutun gencler...herkese basarılar........

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ek yerleştirmeler 25 ile 28 i arasında yanlız 3 ytl istiyolar

Adsız dedi ki...

2.ek yerleştirmenın kontenjanları ne zaman bellı olucak????

Adsız dedi ki...

lanet olsunnn buu öss denn yök yide allah bildiği gibi yapsınn yeterr yaaaa perişann ettinizz bizz gençlerii hayatımızıı birr tek sınava bağladınız kötü puann alsak yerleşemiyoruzz tamam eee diğer sene dene şansını diyorsunuzzz deniyoruz iyi puan alıyoruz gene yerleşemiyoruzz...yazık bee vallahii yazikk buu türkiyenin halinee niye yaşıyoruz kii bizzz sizlerr mahvediyosunuz geleceğimizi....

Adsız dedi ki...

söyleyecek tek kelime bile bulamıyorum ..yazık meslek lisesi çıkışlıyım ve puanlar uçmuş açık öğrtm o.ö.öğrtm bile 380 le almış söylenecek söz yok...

Adsız dedi ki...

isim yok valla ben 2003 yılından bu yana deniyorum ama olmadı bu senedd malesef bir yer gelmedi üzgünüm ama bu sistem degişmediği sürece çok arkadaşımız açıkta kalcaktır nasıl oks sınavı kaklktıysa öss ninde kalkmasını istiyorum çünkü bir senelik çalışma sadece üç saatle sınırlı buda zaten psikolojık olarak yıkıyo bizleri inşallah düzelecek herşey buna inanarak sonuna kadar deneyecegim

Adsız dedi ki...

BU ÖSSDE MESLEK LİSESİ ÇIKIŞLILARA AYRIMCILIK YAPANLARIN ÖBÜR DÜNYADA YAKASINA YAPIŞACAM BİZ İNSAN DEĞİLMİYİZ YA HELE ÖBÜR DÜNYAYA Bİ GİDELİM GÖRÜŞECEM ONLARLA...

Adsız dedi ki...

ağlanacak halımıze gülüyorum yazık değilmi ya neden sürekli önümüzü kapatıyolar tam bişeyler oluyo başarıcaz derken DUR diyo öss.şimdi herkesin umudu ek yerleştirme ama oda aynı olucak çoğumuz yine açıkda kalacağız seneye.. seneye yine aynı.. yeter ya artık pes ediyorum öss beni emekli etmeden ben istifa ediyorum...

Adsız dedi ki...

hiçkimse kendini kandırmasın seneye hiç bi değişiklik olmayacak şans falan yok ek kontenjandan umudum hiç yok bende bbu şans olduktan sonra

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ya bend ebu yıl bi yere yerlesemedim su ek konterjanlar hakkında bi bilgisi olan varsa yardım edbilirmi acaba nası yapıyoruz:(

Adsız dedi ki...

ya varyaa ne diyim bilmiyorum ki bu beden bu kafayı taşımıyo artık okul zamanı başarılı olmak neye yetiyo ki al sana ÖSS ZEDEYİZ işte 4 yıl olacak eldekoca bi hiç sap gibi hissediyorum kendimi ya bi de bayan olmanın zararlarımı yararlarımı bilmem ama bi yere yerleşemedik bu gidişle ev kızı olup çıkacaz sap gibi itemiyorum yaaaaaaaaaaaaaaa yeter valla billaaa

bir sene daha ömrümüzden gitti dedi ki...

arkadaşlar biz de öss magduruyuz

Adsız dedi ki...

össsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

antepli dedi ki...

bende oss magduruyum ne yapacagız arkadaslar ek kontanjan tarıhlerını bılen varmı adam akılklı soyleyın ya ne zaman tarıhler arkadaslar

Adsız dedi ki...

arkadaslar ek kontanjan tarıhlerı 25 28 eylulu tarıhlerınde arkadaslar yöke bomba atalım arkadaslar

Adsız dedi ki...

İÇİMDEN TEK BİRŞEY GELİO O DA ÖSYM BİNASINI HAVAYA UÇURMAK.. yaa 2. girişimdi eşşşek gibi çalıştım, puanımı görünce mutlu oldum, garanti olsun die 20 puan düşük yeri e yazdım... AMA AÇIKTA KALDIM.. ağlamaktan vücudumda su kalmadı.. bakalım yakında üzüntüden vücudumun hangi tarafında kanser çıkacak merak eiyorum.. ÖĞRENCİYE YERLEŞTİRME SINAVI......

Adsız dedi ki...

nereye kadar..yıl bolunca tabiri caizse eşşek gibi çalış iide puan al ama yerleşeme.. bune ya bu sistem değişmedikden sonra sonumuz hep hicran...ösym önce kendi hatalarını düzeltsin sonra bize akıl versin

Adsız dedi ki...

sağol yök amca ömrümümüzü yediniz 18 değil yaşım o 3 saatin sonunda 28 oldu... neyse arkadaşlar eden bulur sınavı biz kaybetmedik onlar bizi kaybettiler.. türkiye böyle giderse daha çok kaybedecek... allah yardımcımız olsun...

Adsız dedi ki...

ben her zmn sansız olduum gıbı bu seferde sansız olark basvurcam ek kontenjan ıcın ama uzulmyın ben gıremıcm dıer arkadaslara bol sans:)

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar bende eml mezunuyum ama herşey boş artık türkiyede yaşamaktan rahatsızlık duymaktayım ülkemi sevmediğimden değil allahına kadar milliyetçiyim ama olmuyor son kez ek kontejannı denicem olmassa türkiyenin başının belasıyım artık bu devletin bu liderin bizlere ihtiyacı yok anasının oğlunu yerleştirsin diyecek bişey yok sıkmayın canınızı

Adsız dedi ki...

yazık bıze ya yazk 2 senedr ugrasıyom ama o heycan hep onume gecıyo aılemn yuzune bakamıyom artk bu nsl bı sıstem anlıyom benden dusugude gırıyo bıze gelınce kal 195 dk hayatm oluyo btn umtlerım herseyım tukenp gıdıyo okuma hevesm azalıyo sadece yasadm uzuntu ve utancla kalıyorum.gercekten kendımede arkadaslarımada cok uzuluyorum .o kadar bılıgm var ama sınava gren cogu arkadastan ıyıym ama olmuyo işte onlar gulerken ben aglıyom tek sorun heycan ama yenlmeynce yenılmıyo işte ama öss benı yenıyo işte:(((((

Adsız dedi ki...

su ek yerleştirmede olsa bari...arkadaslara katılıyorum...kahrıdan öldürecekler bizi...

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar öss bu senede bize yerleştirdi ama gelecek sene de sıra bizde hiç kendinizi üzmeyin herkese başarılar

Adsız dedi ki...

allah bu öss nin belasını versin. berbat bir sistem

Adsız dedi ki...

artık bukadarda olmaz neye göre yerlesiyo bu insanlar bilmiyorum ama sistemde bi çarpıklık olduğu kesin..madem bukadar boş kontenjan var neden ilk tercihlerde yerlestirilmiyo insanlar..

isimsiz dedi ki...

ya ne bu sistem böyle 304 puanla yerleşemedim yerleşenler nasıl yerleşti ki bide 20 puan aşağısına indim yabari ek kontenjanlar hakkında bilgi versinler arkadaşlar bilginiz varsa lütfen paylaşın

Adsız dedi ki...

meslek liseliyim 350 puan aldım ama yerleşemedim.bakalım 2.yerleştirmeden de pek umudum yok.zaten önümüz kapalı bari kendi alanımıza girelim yazık valla

Adsız dedi ki...

arkadaşlar gerçekten de dediğiniz herşeye katılıyorum.bu nedir ya nasıl bi ülkede nasıl bi sınavda neye göre yerleştirilioz.sınanan bilgi değil bence sabır.208 aldım acıkta kaldım.sözelde nıye meslek yok ya o da ayrı bı konu.off umudumuz ek kontenjanlar umarım baya yer kalır da herkese yeter.ama cıdden ögrenci secme değil ögrencıye yerlestırme sınavı.ewt butun ögrencı mılletıne cok guzel koydular.

Adsız dedi ki...

yazıklar olsun böle sisteme madem yerleştiremosunuz ünv sınavı yapmayın bu ne ya her sene bu kadar açık çıkmadı bu sene tuhaflıklar oldu yök e allahınızdan bulun o kadar paraları sömürün ondan sonra yerleşemdiniz die cvp gnderin yazık yazık bu ülkenin sonu nereye waracak YAZIKKKKKKKKK

Adsız dedi ki...

AĞLAMAKTAN VÜCUDUNDA SU KALMAYAN KARDEŞİM BIRAK AĞLAMA...BUNLARIN PİCH-LİĞİ BİTMEZ......BENDE ÇOK AĞLADIM ELİME BİŞEY GEÇMEDİ...SENEYE GİRECES YİNE AYNI OLACAK...ULAN BİZDEN NE BEKLİYONUZ...DİREK BİLİM ADAMI OLMA FORMÜLÜNÜZ VARSA SÖYLEYİN OLALIM...ULAN YARIMAĞAN BUNU OKUYOSAN..YADA BU ÖSS Yİ DESTEKLEYEN ŞEREFSİZLER VARSA EKLEYİN BENİ...(dertsandali@ds.com)

Adsız dedi ki...

arkadaslar sıstemın carpıklıgı kesınde yaa torpıller nolck bakın sıze soruyorum
TOPLAM KONTENJAN SAYISI:207842
TOPLAM YERLESEN ADAY SAYISI:287426
soruyorum sıze aradakı 80 bın kusur kııs nasıl gırdı ???????

Adsız dedi ki...

TORPİLİ OLAN GİRER. BU KADAR BASİT

Adsız dedi ki...

BU DÜNYANIN ÖTEKİ TARAFIDA VAR TORPİL GEÇENE BEN GEÇEYİM..YA ALLAH AŞKINA ŞU APTAL YARIMAĞAN DENEN ADAMIN BU YAZILARI OKUMA İHTİMALİ YÜZDE KAÇ...ULAN ŞEREFSİZ SESİMİ DUYUYOSAN SANA TEK LAFIM VAR VE BU YÖK BAŞINDAKİ ŞEREFSİZLERE...''ÖSS GİRSİN SİZE''HAYATIMIZI MAHVETTİNİZ HAYVAN OĞLU HAYVANLAR..

Adsız dedi ki...

ya ne torpili arkadaşlar sizin beyninizi yıkamşlar emindeilseniz bole seler yazmayın :::)

yabancılar dedi ki...

yok torplı filan ne torpili pazardan elmamı alıyosnzzz

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bende torpil işine katılmıyorum bunun olması söz konusu bile olmaz...bende öss maduruyum 2 yıl oldu ama hala yerleşemedim.işanlah ek tercihde olmadı seneye pes edip moralimizi bozup bazılarını sevindirmeyelim...hepimiz çok üzüldük yıprandık ama sadece kemdimize zarar veriyoruz ağlayıp durdum kaç gündür ama zarardan başka bişe sağlamadı hasta oldum ve ikiseksen yatıyorum...bizi bu hale getirenler utansın...işanlah hepimiz yerleşicez .inanıyorum

Adsız dedi ki...

bende dıger arkadaslar gıbı 4 gozle ek kontenjanı bekleyen zavallının tekıyım yazıların hepsnı okudum benım okumam bseyı degıstırmıyokı gercekten osym tarafından bu yazıların okunmasını ısterdım 26 bın bos kontenjan var dıyo osym nın kendı sıtesıne gırıyoruz bos kontenjanları gostermıyoo adam gıbı yerınızden yapamıyosanız gorevınızı barı sıtenızden yapındaa ah almayın mılletten daha fazla

Adsız dedi ki...

ya arkadaşlar ek yerleştirme tarihlei tam olarak ne zaman bilen varsa sölesin meslek liseliyim 96 puanla bi yere yerleşemedim böle sistemin içine...

Adsız dedi ki...

aRKADAŞLAR PUANIM 305 İSTEDİĞİM YER 306 İLE ALMIŞ BİRİSİ KAYIT OLMAZSA GİRME SANSIM VARMI YOKSA 306 MI OLMALIYDI BENİMDE PUANIM LÜTFEN YARDIM

Adsız dedi ki...

aRKADAŞLAR PUANMI 305 AMA İSTEDİĞİM YER 306 YARIM PUAN FARK VAR 2. YERLEŞTİRMEDE BİRİ KAYIT YAPTIRMASSA GİRME ŞANSIM VARMI?
şU AN herkes yerleşmiş görünüyo ama olurda biri kayıt yaptırmaz o zaman puanı 306 dan cok olanlarmı tercih yapabilecek bende yapabilirmiyimm plss yardımm

Adsız dedi ki...

EK YERLEŞTİRME TARİHLERİ SİTENİN İÇİNDE VAR ....AYRICA BİLMEM KAÇ BİN BOŞ KONTENJAN VAR DİYOLAR...ÖSY MİM SİTESİNE GİRİP BÜTÜN BÖLÜMLERE BAKTIM HEPSİ DOLMUŞ....ULAN ŞEREFSİZ YÖK HANİ NERDE BOŞLUK....EK YERLEŞTİRME BEKLEYEN ONCA İNSANI KANDIRIYOLAR....BAKIN GÖRÜN ÇOĞUNUN SONUCU AYNI OLACAK BENDE DAHİL....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bn meslek liseliyim 2006 mezunu puanım96 sizce ek yerleştirmelerde yerleşirmiyim:(

Adsız dedi ki...

arkadaslar madem torpl yok 2006 yı hatırlarsınız meb husyın celıgın oglu 150 lerde bı puan almıstı ama suan 4 yıllık bı unıde okuo onuda gecelım madem torpıl yok ek kontenjanı beklıyoruz o zamn o fazladan gıren 80bın kusur kısı oncelıklı gıbı bısey oluyo kontenjan fazlasını aldıklarına gore ozamn ek kontenjandanda umıdı keselım kendımıze yıne dersane bulalım we vakıt kaybetmeden hazırlanmaya baslayalım dusundukce ınsan ıcınde cıkamaz bır hal oluyo

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlr 25 eylüldemi başlıcak gerçek ten ek yerleştirme yaaaaaaa

Adsız dedi ki...

ya arkadaşl ek yerleştirme 25 eylülde mi başlıcak yaaaaaaaa

KaaN dedi ki...

arkadaşlar biliyorum ki hepiniz bu sene kazanmak için çaba gösterdiniz ama bunları artık unutmanın zamanıdır bende bu sene kazanamadım üniversiteye gitmek için yerleşmek istemiyorum benim bi idealim var ve onun peşindeyim çok yaklaştığımada eminim 1 seneyi göze alırım ek yerleştirmelere gelince hedefimdeki neyse yine onu yazacağım birde ösym de torpil olmaz!!!!!

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar şoktan nete giremedim 351 puan aldım okul birincisiyim açıkta kaldım bide okul birincisiyim traji komik 6 tercihten 1 tanesi gelir diodum havamı aldım ek kontejanlardan uyduruk bişey mi yazayım çıldıracammmmmmmmmmmmmm yaaaaaaa bu neee önerilerinizi yazın lütfen

Adsız dedi ki...

arklar hepimizi maf etti bu oss bence seneye yine bi fark olmayacak cünkü sadece düz liseler mezun vermeyecek sizlerde biliyorsunuzki işi götüren fen ve anadolu liseleri mezun veriyor allah hayırlısını versin arklar hepinizin yolu acık olsun her fırsatı degerlandirmek gerekiyor ve fazlada illa burası olacak yoksa olmasın demeyin............

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar biliyorum çoğumuz öss yi tutturamadıkveya tercihlerde bir yer gelmedi üzülmemize gerek yok herşeyin hayırlısı olsun biz zaman kaybetmemek için seneye çok iyi hazırlanmaya bakalım çünkü bugun olmadı yarın olur

Adsız dedi ki...

arkadaşlar herşeye ragmen hayat devam ediyor yaa kasmayın kendinizi ek kontejanlar içinde pek umutlanmayın böle yüksek puanla almayanlar ek kontejandan mı alcaklar... ??
Boşuna dememişler ''Dügünden Sonra Gelen kına kıça yakılır'' bukadar üzüldükten sonra alsalar n'olur almasalar n'olurr...
neysee yorum yazan arkadaşlar ek kontejan tarihlerini sorup duruyor yazılan yorumlara bi göz atsalar ögrencekler ama ...
****25-28 EYLÜL ARASI OLCAK!...
adaletmi bu diip durmayın biz böle sustukça sıra herzaman bize gelicek!.. CEM UZAN ABİMİZ GELMEDİKİ BU OLAYI KÖKTEN ÇÖZSÜN.. NEYSE ARKADAŞLAR YOLUNUZ AÇIK BAHTINIZ AYDINLIK OLSUN ((BERFERATİ)) (emay_tbss@hotmail.com) isteyen herkeze adresim açık buyrun tartışıp şu olaya el atmaya çalışalım kendi çapımızda.. ;)

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar kafam cok karıstı ek yerlestırmeler 25ınde baslıyo ama dersaanelerde baslıyo napcz akıllı uslu sole rehberlıkten anlayan bı arkadasımız warsa nolurr bana yardım edınnn
artık dusundukce ıcınden cıkamıyorum zatn bu kadar yuksek puanla ılk yerlestrmelerde acıkta kalındıysa 2.lerden umut yok demektır ama yınede nolurrr bırı yardım etsın

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bende meslek lisesi mezunuyum 339 puan aldım ama yerleşemedim sonucu hiç beklemiyorduk ailemle birlikte şoke olduk ne yapacam bilemiyorum acaba ek yerleştirmelerde bana bir yer gelir mi

Adsız dedi ki...

öss nin allah belasını versin amin

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ek kontenjan başvuru tarihi ne zaman cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

Adsız dedi ki...

inş bu kontenjan işi olur ya

Adsız dedi ki...

arkadaşlar dedigin
iz herşeye kkatılıyorum.benim 2 ci senem ama gene kaldım.allah bu össyi bildigi gibi yapsın.dicek söz bulamıyorum.öbür dünyada yök başkanın 2 elim yakasında olcak.at gibi yarıştırıyolar resmen.össnin yünden 18 deyken 58 oldum.ben bu össnin ....birelşip bence bu yökü bombalayalım

Adsız dedi ki...

"uffffffff arkadaslar nasl iş bu calışmaksa çalışmak.331 puan aldm ardından da babayı ah be ösym baskanını ve onun gıbı serefszlerı bı elıme geçirsem eminim bana da sızler elinzden gelen yardımı yaparsnz.tek kelime "SENEYE GÖRÜŞCEZ MESLEK LİSELİYİZ DYE TEPEMİZE ETCEKLR SAYGI SINIRINI ZORLAMASNLR YETER BUNCA EMEĞE,DERSANE ÜCRETLERINE MİLYARLAR OYNUYO BEE AZ MI,ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN.HOŞ OLMAYAN ŞEY SIZLAMAZZZZZZZ!!!ÇALIŞIN SENEYE BU YAPANLARA EN GÜZEL CEVABI VERELİMMMM.l

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN DE 335 ALDIM AMA YERLEŞEMEDİM 2. YERŞELTİRMEDEN DE PEK FAZLA BİŞEY BEKLEMEYİN HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRARSINIZ ALLAH HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN

Adsız dedi ki...

Bende meslek lisesi 2007 mezunuyum ve puanım 89, hep hacettepe 2 yıllık istemiştim ama olmadı sebebiyse; okulumun teknik lise olmaması...teknik liseden 70 puanları bile almış ama 89 puanla beni almadı...sizce ek yerleştirmede konya, tokat ya da bolu ya yerleşir miyim?..KÜBRA

Ishmael Cf dedi ki...

Arkadaşlar size tavsiyem hem meslek liseli hemde okul birincisi olmayın.Okul birincisiyiz diye 19 tercih yaptım hepside 2 yıllık ve puanları yerlerde sürünüyor.Beni almadılar ya sana söylüyorum lan ÖSYM bu okula bizi almıyosanız kimleri alıyosunuz lan.kafayı yiyecem ya ek yerleştirmede ömür törpüsü gibi...BÜTÜN HAYALLERİM BİTTİ lan şerefsizler Allah belanızı versin.Devletimizi milletimizi çok seviyoruz bizi zorla devlet düşmanı yapacaksınız.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ek ontenjanlara o kadar talep var ki korkarım umudunu buna bağlayanların çoğu yine açıkta kalcak hedefler yine ertelenecek.

Adsız dedi ki...

umudumuz ek kontenjanlara kaldı wwaaaay halimize o kadar çok talep var ki çoğumuz galiba açıkta eeeeeeeeee yök bu her yıl nasıl bi darbe vursamda açıkta kalsalar diye uğraşyo

Adsız dedi ki...

Umudumuz ek kontenjanlarsa çoooooooooooooooook bekleriz

Adsız dedi ki...

dershane işletenlerin dikkatine:biz bu yılda açıkta kaldık.ek kontenjana umudunu bağlayan arkadaşlar bi yandanda dershane arayın talep çok üzülmeyin sonra.herkesin hakkında hayırlısı neyse o olsun.

koraymert dedi ki...

ve gene sitresli bir öss nin hüzünlü sonunu yaşıyoruz...helal olsun ösym sonunda bana istemediğim şeyleride yaşattın...

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR EK YERLEŞTİRMEDEN PEK FAZLA BİŞE BEKLEMEYİN DİYOSUNUZ BENCE PEK UMUTSUZ OLMAYIN SONUÇTA BU ŞANS İŞİ ÖLE ÇOK ÇALIŞMAKLA OLMUO BEN BUBU ANLADIM HEPINIZE BOL ŞANS LAR EK YERLEŞTİRMEDE BEN YERLEŞECEĞİME İNANIYORUM SİZDE KENDİNİZE INANIN BENCEEE

Adsız dedi ki...

ya benm bu say2de 349 geldi istediğim yer ise 350 ile almıs ek yerlestrmede bi şansım varmı acaba.....biri bana yardım etsinn!
bir kişi bile kayt yaptrmazsa ek yerlestrmede onun yerine girebilrmiym acabaaa?=???

Adsız dedi ki...

say2de 349la açıkta kaldım acaba 350 puanlı bi yere ek kontejanla girebilme ihtimalim warmı?*biri bana yol göstersinn......

Ishmael Cf dedi ki...

Arkadaşlar ek yerleştirmede yerleşirsek yurt ve kredi başvurusu nasıl olacak haberi olan var mı?

Ishmael Cf dedi ki...

Say2 350 ile nasıl açıkta kalıyosun anlamadım.Gerçi bu sistemle pek şaşırlacak bi olay değil.Ben meslek liseliyim 320 puanım var ve okul birincisiyim seınavsız geçiş hakkıımla bile bir yere giremedim.Ek yerleştirme ile gireceğime inanıyorum.İşallah hepiniz yerleşirsiniz arkadaşlar.YÖK ebomba atalım diyen arkadaşlar ciddi iseniz c-4 leri hazırlayalım

Adsız dedi ki...

arkadaşlar allah hepimize kolaylık versin. ama 2. yerleştirmelere umudunuzu fazla bağlamayın yine hüsrana uğrayan biz olucaz. çünkü sistem de çarpııık ösym emice de çarpık! bzm işimiz şansa kalmış durumda,,,dicek bişe de kalmıo bundan sora... allah ösym emiceyi bildii gibi etsin inş. bol şans herkesee!

Adsız dedi ki...

Ek yerleştirme olsa bile çok az kişi yerleşiyor.ben kendimden biliyorum.Adaletsiz dünyanın çarpık sistemi başka ne olabilirki?

Adsız dedi ki...

ösym'ye ithaf edilmiş şarkının tekrar dillere destan olmasını diliyorum

Adsız dedi ki...

vala kardesler ne diimki allah kolaylık versin hepimize seneye inş meslek liselerinide mahvettiler ben meslek liseliyim 326yla giremedim adam 290la girio böle bi adalet sistemisadece türkiyede ne beklioruz ki..

Adsız dedi ki...

ya ben yerleştim ama ek kontejana baş vuran arkadaşlar nasl yapacak yerleşseler üniversite 24 eylülde açılıyo dershanelerde açıldı bekleseler ek kontejanı gelmese geç hazırlanacaklar bu defa sorun olacak YANİ ÖSS NİN HERŞEYİ SORUN KAFA KARIŞTIRMAKTAN BAŞKA BİŞEY DEĞİL ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN ARKADAŞLAR.....

Adsız dedi ki...

hepinize kolay gelsin ben yerleştim darısı başınıza BAŞARILAR.... İŞİNİZ ÇOK ZOR

Adsız dedi ki...

calısınca olmayacak sey yok sans isi ben 345 ea 2 acıkta kaldım simbi gülüp geciorum takmıorum artık :p